Firma Anvato zaprezentowała technologię o nazwie ContentID, która z założenia pomóc ma w walce z rozpowszechnianiem nielegalnych materiałów wideo. W skład wspomnianej technologii wchodzą 2 moduły - Perceptual Signature, oraz Perceptual Search. Pierwszy z nich zdaniem producenta jest narzędziem, które umożliwi symulację ludzkiej percepcji. Drugi natomiast to wyszukiwarka podobieństw pomiędzy oryginalnymi materiałami, a tymi publikowanymi w popularnych serwisach jak np. YouTube. Avanto dumnie podaje do informacji, że mechanizm w zaledwie 5 sekund potrafi przeskanować około miliona minut, czyli przeszło 16,6 tys. godzin ścieżek wideo, zachowując przy tym skuteczność na poziomie „99%”.Jeśli technologia ContentID w praktyce okaże się tak skuteczna, jak zachwala ją obecnie producent, może oznaczać to znaczny przełom w ochronie praw autorskich, ale i niestety koniec takich serwisów jak np. YouTube czy DailyMotion.
źródło: www.dobreprogramy.pl
Zobacz jak mieć swój własny avatar w komentarzu.