Zaloguj Zarejestruj

Zaloguj się na konto

Użytkownik *
Hasło *
Zapamiętaj moje dane

Załóż darmowe konto

Pola oznaczone gwiazdką (*) są wymagane.

Doom 3 - recenzja gry

Doom 3 - recenzja gry - 5.0 out of 5 based on 7 votes
1 1 1 1 1 Ocena 0.00 (0 głosy)

doom.3.recenzja.gryDoom 3 - recenzja gry


Ostatnio po raz drugi przechodzę Doom'a 3 - tytuł, który chyba zna każdy.

Gra w prasie i Internecie dostawała bardzo różne oceny - czasem słabe (np: w Komputer Świat Gry - 3 gwiazdki i została leciutko zjechana; odziwo dwa lata później w reedycji dostała 4 gwiazdki), a czasem bardzo dobre - w granicach dziewięciu punktów w dziesięciostopniowej skali...
Według mnie gra jest po prostu dobra - ma swoje zalety i wady, które krótko chciałbym wymienić wraz z małym uzasadnieniem.
Czekam także na Wasze opinie!

Jest Straaaaasznie!
Gra Doom 3 jest dla ludzi o mocnych nerwach. Nie ma to jak włączyć sobie ową grę o północy, założyć słuchawki 5.1 i... spaść z krzesła/fotela.
Przyznam, że sam (przy pierwszym przechodzeniu gry) przestraszyłem się kilka razy - chyba najbardziej w momencie zbliżania się do metalowych schodków - kiedy byłem ich blisko, z pod schodków wyskoczył Imp - mocne muszę przyznać. Takich momentów jest kilka w grze.
Lubię kiedy gra jest horrorem, a portki trzesą mi się przed każdym wejściem do innego pomieszczenia z obawą, że będę miał za milisekundę zawał serca. Gra straszy i za to dostaje dużego plusa - bardzo to lubię.

Jak długo gramy?
Wielka zaleta gry - w nawale krótkich FPS'ów Doom 3 jest długą grą. W grze jest ponad dwadzieścia dość dużych etapów, które są średnio urozmaicone... ale do tej kwestii jeszcze wrócę.

Jak/co widać i słychać?
Pomimo, że gra wyszła kilka lat temu, według mnie prezentuje się bardzo dobrze. Szczególnie wszelkiego rodzaju zombi i potwory są szczegółowe. Także niektóre poziomy od strony graficznej są bardzo dobre - szczególnie IMO w piekle. Dodam tylko, że pomimo, że gra straszyła wymaganiami sprzętowymi tak naprawdę działa bardzo dobrze - na moim komputerze z cieniami, wysokimi detelami (NIE mam ustawionych oczywiście na Ultra - mam zaznaczone na wysokie, czyli trzecie w czterostopniowej skali) i w rozdzielczości 1024 x 768 chodzi całkowicie płynnie. Jednak dodam, że zmieniłem "image_anisotropic 8" na "1" - jest mało zauważalne, a gra chodzi o wiele szybciej.
Również dźwięk daje rade - dynamiczna muzyka i odgłosy potworów to główne zalety. Również różnej maści efekty związane z dźwiękiem są praktycznie nienaganne. Mogę się przyczepić jedynie do odgłosów niektórych broni oraz lokalizacji. Aktorzy, którzy podkładają głos nienajlepiej się spisali. Poza tym, moim zdaniem, po prostu źle dobrano głosy, a na dodatek głosy w e-mail'ach są bardzo podobne - jedna osoba podkładała głos kilku postaciom.
Skoro już o polonizacji mowa - wersja PL jest bardzo dobra. Znalazłem tylko kilka literówek w całej grze. Wszelkie filmy są bardzo dobrze zrealizowane - mam na myśli narratora. Gdyby w nagraniach dźwiękowych były bardziej zróżnicowane głosy całość prezentowała się prawie idealnie.

Czym strzelamy?
Nasz arsenał jest dość spory. Według mnie jest dobrze wyważony.
Nie ma w nim szczególnego i nowego, chociaż masakra piłą mechaniczną jest nawet fajna.
Amunicji w grze nie brakuje, więc cieszymy się wspaniałymi zabawkami.
Modyfikację, dzięki której do niektórych broni jest podczepiona latarka możemy znaleźć w Internecie. Nigdy tego nie używałem i nie mam zamiaru.

Co nas straszy?
Przeciwnikami na początku są zwykli zombi, których zabijam latarką. Jednak szybko pojawiają sie Impy - potwory z piekła. Z biegiem czasu pojawiają się kolejne modyfikacje stworów - coraz groźniejsze i silniejsze, w które trzeba wpakować wiele ołowiu.
Jeśli chodzi o bossów - moim zdaniem jest ich za mało oraz są za łatwi. Oczekiwałem, że walczyć będę z wielkim potworem pół godziny i z jego pokonania będę ogromnie zadowolony... Niestety - rozwalić każdego można w kilka minut, a nawet kilkadziesiąt sekund i to bez większych problemów.

Po ilu zasypiamy?
Największą wadą gry jest pewna powtarzalność - gdyby nie poziomy w piekle gra byłaby całkowicie nudna. W ogóle nie wychodzimy na "świeże powietrze" (nie wspominam o dwudziestosekundowym spacerku, bo tego nie można uznać za wyjście), cały czas krążymy po tych samych korytarzach. Nie ma żadnej innowacji, czegoś nowego - czegoś co zaskoczyłoby. Dlatego gra potrafi szybko się znudzić - ot, godzinka dziennie - potem zasypiamy.

Moja ocena...
... to 8 w dziesięciostopniowej skali. Głównie dlatego, że jestem wielkim fanem FPS'ów - dla osób, które tylko od czasu do czasu grają w ten gatunek gier, wydaję mi się, że będzie po prostu nudny. Nie ma co ukrywać, że tak naprawdę Doom 3 nic nie wniósł do gatunku...
 

 

 


Ocena końcowa gry:
8 na 10 punktów 

 

Plusy:
- grafika,
- dźwięk (muzyka, odgłosy potworów i efekty)
- optymalizacja gry,
- długość rozgrywki jak na FPS'a,
- potrafi nieźle przestraszyć,
- klimat,
- ciekawie zaprojektowani przeciwnicy,
- dobrze dobrane bronie.

 

Minusy: 
- tak naprawdę nie ma nic nowego i innowacyjnego,
- dźwięk (odgłosy strzelania z niektórych bronie oraz powtarzający się lektorzy),
- dla niektórych nudna po 30 minutach grania,
- gramy właściwie tylko w pomieszczeniach.

 

Grę testowano na:
Pentium IV 3,2GHz | 512 RAM 533 MHz | Radeon 9600 256 MB

 

Minimalne wymagania sprzętowe:
- Karta graficzna 3D, w 100% zgodna z DirectX 9.0b i z 64 MB oraz najnowszymi sterownikami Windows 2000/XP;
- Pentium IV 1.5 GHz lub Athlon 1500+;
- 384 MB RAM;
- CD ROM 8x;
- 2.2 GB na dysku twardym (dodatkowe 400 MB na plik wymiany Windows);
- 16-to bitowa karta dźwiękowa,
- mysz i klawiatura zgodne z DirectX 9.0b.

Obsługiwane karty/procesory graficzne:
- Radeon 8500, 9000, 9200, 9500, 9600, 9700, 9800;
- Nvidia GeForce 6800, 3/Ti, 4MX, 4/Ti, FX.

Dla gry wieloosobowej w Internecie - TCP/IP i sieci LAN - TCP/IP: szerokopasmowy dostęp do Internetu (dla gry w Internecie); karta sieciowa z najnowszymi sterownikami (do gry sieci lokalnej).

Uwaga
: Gra nie działa z Win 95/98/ME i NT.

 

Autor recenzji:  MATchlesS

Related Posts

NBA Live 06 - recenzja gry   Jako, ze jestem wielkim fanem NBA co roku czekam z niecierpliwoscia na kolejna edycje gry panow z EA.   Teee zobacz jak oni wysoko[...]
The Saboteur – recenzja gry Gra nie była jakoś specjalnie głośno zapowiadana, a studio w którym ją tworzono rozgoniono na cztery wiatry. Pandemic Studios, bo o tym studiu mowa, nie ma w swoim[...]
Pro Evolution Soccer 2008 - recenzja gry   Jako, że jestem wielkim fanem serii Pro Evolution Soccer, a kilka dni temu otrzymałem egzemplarz najnowszej części serii oznaczonej datą[...]
Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory - recenzja gry   Gdy w 2003 roku światło dzienne ujrzała pierwsza część serii Splinter Cell, nastąpił mały przełom w gatunku gier szpiegowskich,[...]
Alpha Prime - recenzja gry Z czym kojarzy ci się pojęcie FPS? Z taktycznym shooterem czy szybką rozwałką? Jeśli z tym drugim, to Alpha Prime na pewno przypadnie ci do gustu. [...]
The Punisher - recenzja gry   „Zasada numer 2 – Frank Castle nie żyje, umarł wraz ze swoją rodziną. Nie nazywajcie mnie Castle, mówcie mi …. Punisher.” Ci którzy oglądali najnowsza wersję[...]
Grand Theft Auto 3 - recenzja gry    Dawno temu w trawie...   Gra którą za chwile opisze miała poprzedniczkę którą spróbuje najpierw przypomnieć sklerotykom.   Kilka[...]
Street Fighter IV – recenzja       Od kilku ładnych lat na “blaszaki” nie pojawiła się żadna godna uwagi bijatyka, no może oprócz serii Guilty Gear. Od teraz mamy okazje[...]

Dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze nie na temat, obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Komentarze osób niezalogowanych są publikowane dopiero po przejrzeniu ich przez moderację.
Zobacz jak mieć swój własny avatar w komentarzu.



Zabezpieczenie anty-spamowe - wykonaj podane zadanie:

Sonda

Używasz antywirusa?

Tak - 74.8%
Nie - 9%
Czasami uruchamiam - 6.7%
Że co? Robię manicure i pedicure - 9.5%
Głosowanie w tej sondzie zakończyło się