Zaloguj

Zaloguj się na konto

Użytkownik *
Hasło *
Zapamiętaj moje dane

Doom 3 - recenzja gry

Doom 3 - recenzja gry - 5.0 out of 5 based on 7 votes
1 1 1 1 1 Ocena 0.00 (0 głosy)

doom.3.recenzja.gryDoom 3 - recenzja gry


Ostatnio po raz drugi przechodzę Doom'a 3 - tytuł, który chyba zna każdy.

Gra w prasie i Internecie dostawała bardzo różne oceny - czasem słabe (np: w Komputer Świat Gry - 3 gwiazdki i została leciutko zjechana; odziwo dwa lata później w reedycji dostała 4 gwiazdki), a czasem bardzo dobre - w granicach dziewięciu punktów w dziesięciostopniowej skali...
Według mnie gra jest po prostu dobra - ma swoje zalety i wady, które krótko chciałbym wymienić wraz z małym uzasadnieniem.
Czekam także na Wasze opinie!

Jest Straaaaasznie!
Gra Doom 3 jest dla ludzi o mocnych nerwach. Nie ma to jak włączyć sobie ową grę o północy, założyć słuchawki 5.1 i... spaść z krzesła/fotela.
Przyznam, że sam (przy pierwszym przechodzeniu gry) przestraszyłem się kilka razy - chyba najbardziej w momencie zbliżania się do metalowych schodków - kiedy byłem ich blisko, z pod schodków wyskoczył Imp - mocne muszę przyznać. Takich momentów jest kilka w grze.
Lubię kiedy gra jest horrorem, a portki trzesą mi się przed każdym wejściem do innego pomieszczenia z obawą, że będę miał za milisekundę zawał serca. Gra straszy i za to dostaje dużego plusa - bardzo to lubię.

Jak długo gramy?
Wielka zaleta gry - w nawale krótkich FPS'ów Doom 3 jest długą grą. W grze jest ponad dwadzieścia dość dużych etapów, które są średnio urozmaicone... ale do tej kwestii jeszcze wrócę.

Jak/co widać i słychać?
Pomimo, że gra wyszła kilka lat temu, według mnie prezentuje się bardzo dobrze. Szczególnie wszelkiego rodzaju zombi i potwory są szczegółowe. Także niektóre poziomy od strony graficznej są bardzo dobre - szczególnie IMO w piekle. Dodam tylko, że pomimo, że gra straszyła wymaganiami sprzętowymi tak naprawdę działa bardzo dobrze - na moim komputerze z cieniami, wysokimi detelami (NIE mam ustawionych oczywiście na Ultra - mam zaznaczone na wysokie, czyli trzecie w czterostopniowej skali) i w rozdzielczości 1024 x 768 chodzi całkowicie płynnie. Jednak dodam, że zmieniłem "image_anisotropic 8" na "1" - jest mało zauważalne, a gra chodzi o wiele szybciej.
Również dźwięk daje rade - dynamiczna muzyka i odgłosy potworów to główne zalety. Również różnej maści efekty związane z dźwiękiem są praktycznie nienaganne. Mogę się przyczepić jedynie do odgłosów niektórych broni oraz lokalizacji. Aktorzy, którzy podkładają głos nienajlepiej się spisali. Poza tym, moim zdaniem, po prostu źle dobrano głosy, a na dodatek głosy w e-mail'ach są bardzo podobne - jedna osoba podkładała głos kilku postaciom.
Skoro już o polonizacji mowa - wersja PL jest bardzo dobra. Znalazłem tylko kilka literówek w całej grze. Wszelkie filmy są bardzo dobrze zrealizowane - mam na myśli narratora. Gdyby w nagraniach dźwiękowych były bardziej zróżnicowane głosy całość prezentowała się prawie idealnie.

Czym strzelamy?
Nasz arsenał jest dość spory. Według mnie jest dobrze wyważony.
Nie ma w nim szczególnego i nowego, chociaż masakra piłą mechaniczną jest nawet fajna.
Amunicji w grze nie brakuje, więc cieszymy się wspaniałymi zabawkami.
Modyfikację, dzięki której do niektórych broni jest podczepiona latarka możemy znaleźć w Internecie. Nigdy tego nie używałem i nie mam zamiaru.

Co nas straszy?
Przeciwnikami na początku są zwykli zombi, których zabijam latarką. Jednak szybko pojawiają sie Impy - potwory z piekła. Z biegiem czasu pojawiają się kolejne modyfikacje stworów - coraz groźniejsze i silniejsze, w które trzeba wpakować wiele ołowiu.
Jeśli chodzi o bossów - moim zdaniem jest ich za mało oraz są za łatwi. Oczekiwałem, że walczyć będę z wielkim potworem pół godziny i z jego pokonania będę ogromnie zadowolony... Niestety - rozwalić każdego można w kilka minut, a nawet kilkadziesiąt sekund i to bez większych problemów.

Po ilu zasypiamy?
Największą wadą gry jest pewna powtarzalność - gdyby nie poziomy w piekle gra byłaby całkowicie nudna. W ogóle nie wychodzimy na "świeże powietrze" (nie wspominam o dwudziestosekundowym spacerku, bo tego nie można uznać za wyjście), cały czas krążymy po tych samych korytarzach. Nie ma żadnej innowacji, czegoś nowego - czegoś co zaskoczyłoby. Dlatego gra potrafi szybko się znudzić - ot, godzinka dziennie - potem zasypiamy.

Moja ocena...
... to 8 w dziesięciostopniowej skali. Głównie dlatego, że jestem wielkim fanem FPS'ów - dla osób, które tylko od czasu do czasu grają w ten gatunek gier, wydaję mi się, że będzie po prostu nudny. Nie ma co ukrywać, że tak naprawdę Doom 3 nic nie wniósł do gatunku...
 

 

 


Ocena końcowa gry:
8 na 10 punktów 

 

Plusy:
- grafika,
- dźwięk (muzyka, odgłosy potworów i efekty)
- optymalizacja gry,
- długość rozgrywki jak na FPS'a,
- potrafi nieźle przestraszyć,
- klimat,
- ciekawie zaprojektowani przeciwnicy,
- dobrze dobrane bronie.

 

Minusy: 
- tak naprawdę nie ma nic nowego i innowacyjnego,
- dźwięk (odgłosy strzelania z niektórych bronie oraz powtarzający się lektorzy),
- dla niektórych nudna po 30 minutach grania,
- gramy właściwie tylko w pomieszczeniach.

 

Grę testowano na:
Pentium IV 3,2GHz | 512 RAM 533 MHz | Radeon 9600 256 MB

 

Minimalne wymagania sprzętowe:
- Karta graficzna 3D, w 100% zgodna z DirectX 9.0b i z 64 MB oraz najnowszymi sterownikami Windows 2000/XP;
- Pentium IV 1.5 GHz lub Athlon 1500+;
- 384 MB RAM;
- CD ROM 8x;
- 2.2 GB na dysku twardym (dodatkowe 400 MB na plik wymiany Windows);
- 16-to bitowa karta dźwiękowa,
- mysz i klawiatura zgodne z DirectX 9.0b.

Obsługiwane karty/procesory graficzne:
- Radeon 8500, 9000, 9200, 9500, 9600, 9700, 9800;
- Nvidia GeForce 6800, 3/Ti, 4MX, 4/Ti, FX.

Dla gry wieloosobowej w Internecie - TCP/IP i sieci LAN - TCP/IP: szerokopasmowy dostęp do Internetu (dla gry w Internecie); karta sieciowa z najnowszymi sterownikami (do gry sieci lokalnej).

Uwaga
: Gra nie działa z Win 95/98/ME i NT.

 

Autor recenzji:  MATchlesS

Related Posts

Tom Clancy’s Splinter Cell : Pandora Tomorrow - recenzja gry Po niewątpliwym sukcesie pierwszej części Sprinter Cell, stało się pewne, że następne części serii są tylko kwestią czasu. Twórcy[...]
Prince of Persia : Dwa Trony - recenzja gry   Wszystko się kiedyś kończy, musi się więc i skończyć wędrówka następcy tronu Persji w celu naprawienia swoich błędów i oszukania[...]
GTA IV - recenzja gry Czwarta część jednej z najbrutalniejszych serii w historii była jedną z najbardziej oczekiwanych gier roku 2008. Czym zaskoczy? Co się w niej podoba, a co już mniej? O[...]
Mortyr III: Akcje Dywersyjne - recenzja gry (Battlestrike: Force of Resistance) Kilka dni temu, po niemałych staraniach, w mych spragnionych grania łapskach znalazło się cienkie pudełko z[...]
Silent Hill - recenzja gry Bardzo sceptycznie odnosiłem się do tego tytułu, co okazało się jednak błędem. Gra w czasie jej wydania (1999 rok) była chyba najstraszniejszym survival horrorem. Od[...]
Street Fighter IV – recenzja       Od kilku ładnych lat na “blaszaki” nie pojawiła się żadna godna uwagi bijatyka, no może oprócz serii Guilty Gear. Od teraz mamy okazje[...]
 PainKiller - recenzja gry "Zabij wszystko co się rusza". Te słowa słyszymy na samym początku gry i szybko musimy się do nich przystosować. A to dlatego, że w PainKillerze nie[...]
Prince of Persia: Warrior Within - recenzja gry Warrior Within to, po Sands of Time, druga część trylogii Prince of Persia, odświeżonej przez twórców po kilku latach przerwy. Fabuła Warrior[...]

Dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze nie na temat, obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Komentarze osób niezalogowanych są publikowane dopiero po przejrzeniu ich przez moderację.
Zobacz jak mieć swój własny avatar w komentarzu.



Zabezpieczenie anty-spamowe - wykonaj podane zadanie:

Sonda

Najlepszy paker plików?

WinRAR - 66.8%
WinZip - 1.8%
7-Zip - 18.1%
Inny - 2.2%
...pakuje tylko na siłowni - 11.1%
Głosowanie w tej sondzie zakończyło się