Zaloguj Zarejestruj

Zaloguj się na konto

Użytkownik *
Hasło *
Zapamiętaj moje dane

Załóż darmowe konto

Pola oznaczone gwiazdką (*) są wymagane.

Kupił laptopa, dostał zwrot za Windowsa

Kupił laptopa, dostał zwrot za Windowsa - 3.9 out of 5 based on 7 votes
1 1 1 1 1 Ocena 0.00 (0 głosy)
spolszczeniaJeden z czytelników serwisu jakilinux.org opisał na jego łamach swoje perypetie związane z odzyskiwaniem pieniędzy za niechciany system Windows dołączony do notebooka. Inspiracją do działań podjętych przez studenta informatyki był artykuł o Dave Mitchellu z Wielkiej Brytanii, któremu udało się uzyskać zwrot kosztów Windowsa od Della.
Notebook Lenovo ThinkPad został kupiony w łódzkiej firmie Potronics. Wówczas ThinPadów bez Windowsa w ogóle w sieci sprzedaży nie było (wrzesień 2007r.). Jako, że nabywca komputera nie korzysta z systemu Windows postanowił go oddać. Przeczytał licencję EULA i jej nie zaakceptował, cały proces sfotografował. Microsoft w korespondencji mailowej potwierdził prawo do zwrotu kosztów. Informację uzyskaną od firmy Microsoft przesłał wraz prośbą o zwrot kosztów do Lenovo. Przedstawiciel Lenovo stwierdził jednak, że firma nie przewiduje zwrotu oprogramowania oraz że nikt kupującego nie zmusza do używania jakiegokolwiek oprogramowania, a kupujący wiedział o dołączonym oprogramowaniu.

Niezadowolony nabywca ThinkPada z systemem Windows zwrócił się więc o pomoc do Rzecznika Konsumentów, który stwierdził, że stroną w sprawie jest firma Potronics ponieważ ona figuruje na fakturze. Firma jednak również nie była zainteresowana, co nie dziwi, zwrotem pieniędzy.

Pojawiła się więc kolejna "instancja". Rzecznik Konsumenta poradził kontakt z Inspekcją Handlową. Posiadacz notebooka napisał do Inspekcji Handlowej, że nie wie która z trzech firm jest odpowiedzialna za zwrot kosztów, ale wydaje mu się, że powinno zapłacić Potronics, a później odzyskać poniesione koszty od Lenovo.

Inspekcja Handlowa po telefonicznych negocjacjach przekonała Potronics. Firma zwróciła 400 zł (tyle właściciel komputera podał w dokumentach, cena Windowsa XP Professional z dnia zakupu laptopa). Student, który wywalczył zwrot pieniędzy musiał jeszcze oddać naklejkę licencyjną. Cały proces zwrotu kosztów trwał 10 miesięcy, sporo kserowania, 52 maile i parę znaczków pocztowych...

Źródło: jakilinux.org

Dodaj komentarz

Komentarze są prywatnymi opiniami dodających je osób. Prosimy o zachowanie kultury wypowiedzi. Komentarze nie na temat, obraźliwe oraz obniżające poziom serwisu będą usuwane. Komentarze osób niezalogowanych są publikowane dopiero po przejrzeniu ich przez moderację.
Zobacz jak mieć swój własny avatar w komentarzu.



Zabezpieczenie anty-spamowe - wykonaj podane zadanie:

Sonda

Używasz antywirusa?

Tak - 74.8%
Nie - 9%
Czasami uruchamiam - 6.7%
Że co? Robię manicure i pedicure - 9.5%
Głosowanie w tej sondzie zakończyło się